Σάββατο 16 Φεβρουαρίου 2019

Συνομιλία με τον Παναγιώτη Καρμάτη!

Το Art Magazino φιλοξενεί έναν πολύ ταλαντούχο ηθοποιό, τον Παναγιώτη Καρμάτη εν όψει της παράστασης «Chakras» της Λίλιαν Δημητρακοπούλου που θα ανέβει για δεύτερη χρονιά στον Θέατρο Χυτήριο! Ο Παναγιώτης συνομιλεί με τους διαχειριστές του Art Magazino, Παναγιώτη Πετρόπουλο και Γιώργο Λιναρίτη.

Καλημέρα Παναγιώτη, «Chakras» λέγεται η παράσταση που πρωταγωνιστείς, θα θέλαμε να μας μιλήσεις για το έργο.
Καλημέρα σας και ευχαριστώ πολύ για την πολύ όμορφη εισαγωγή. Το έργο που θα συμμετάσχω είναι μία σπαρταριστή σύγχρονη κωμωδία μυστηρίου. Όταν πήρα για πρώτη φορά το κείμενο στα χέρια μου συνειδητοποίησα για μία ακόμα φορά πόσο ταλαντούχους Έλληνες και Ελληνίδες συγγραφείς έχουμε και φυσικά ήθελα με την πρώτη ματιά να είμαι μέρος αυτής της παράστασης. Υπάρχει μία αμεσότητα, ένα χιούμορ, μια αισθητική, μία αλήθεια και ένας ωμός ρεαλισμός ορισμένες στιγμές δοσμένα με τέτοιο τρόπο που δεν σε κάνει σε καμία περίπτωση να νιώθεις άβολα. Όσον αφορά στην πλοκή του έργου, αυτό νομίζω είναι καλύτερο να το δείτε την παράσταση και να αντιληφθείτε μόνοι σας όλα αυτά, απ’ το να σας πω μία περίληψη που είναι γραμμένη παντού και μπορώ να την κάνω copy-paste.

Ποιος είναι ο χαρακτήρας που υποδύεσαι;
Στην παράσταση υποδύομαι ένα υπουργό ΠΡΟΠΟ (Προστασίας του Πολίτη) με πολλά πάθη και πολλές κρυφές πλευρές. Βασικά νομίζω ότι υποδύομαι το μεγαλύτερο ποσοστό πολιτικών και βουλευτών ανά τον κόσμο συγκεντρωμένους σ’ έναν άνθρωπο!!!

Ποιο είδος θεάτρου θεωρείς ότι ταιριάζει περισσότερο στον Παναγιώτη;
Αυτό νομίζω είναι μία ερώτηση στην οποία δεν μπορώ ν απαντήσω…Επιλέγουμε αυτό το «επάγγελμα» (και το βάζω σε εισαγωγικά γιατί όπως έχω πει και παλιότερα δεν το θεωρώ επάγγελμα) για να υποδυόμαστε διαφορετικούς ρόλους, ανθρώπους, καταστάσεις και νοοτροπίες μέσα σε διαφορετικές συνθήκες… όποτε μ’ αρέσουν όλα τα «είδη» θεάτρου και δεν τα διαχωρίζω… αν με ρωτάς σε τι μπορεί να είμαι πιο κοντά και τι ρόλους μπορώ να ενσαρκώσω με καλύτερο τρόπο, αυτό ελπίζω να μην χρειαστεί να το σκεφτώ ποτέ και να είμαι όσο δυνατόν καλύτερος σε ό,τι μου δίνετε η δυνατότητα να υποδυθώ.


Έγινες σε πολύ νεαρή ηλικία γνωστός λόγω της συμμετοχής σου στην τηλεοπτική σειρά «Μαύρα Μεσάνυχτα», πόσο δύσκολο ήταν να διαχειριστείς αυτήν την μεγάλη δημοφιλία;
Η λέξη «γνωστός» νομίζω ότι δεν σημαίνει κάτι. Πράγματι πήρα μια κάποια δημοσιότητα σε μικρή ηλικία λόγω της σειράς αλλά προσωπικά θεωρώ ότι δεν σημαίνει κάτι αυτό. Σίγουρα είναι πολύ όμορφο ο κόσμος να σου μιλάει στον δρόμο και να σε αναγνωρίζει και να σέβεται εσένα και την προσπάθειά σου αλλά αυτά έρχονται και παρέρχονται. Το ζήτημα είναι να καταφέρεις να επιβιώσεις μέσα σ’ όλο αυτό ,να μην αλλοιωθείς σαν άνθρωπος και να νιώθεις γεμάτος γιατί οι ηθοποιοί έχουμε το πλεονέκτημα να κάνουμε ένα «επάγγελμα» που μας γεμίζει κάθε μέρα και είναι λίγοι που έχουν αυτό το προνόμιο στις δύσκολες μέρες και χρόνια που περνάμε σαν χώρα!!!

Πόσο δύσκολο είναι να κάνει ένας νέος καλλιτέχνης τα όνειρα του πραγματικότητα στα χρόνια της κρίσης;
Είναι πάρα πολύ δύσκολο, αλλά αν δεν προσπαθήσουμε οι άνθρωποι τις γενιάς μου ν’ αλλάξουμε λίγο την κατάσταση τότε ποιος;

Ποια ήταν η ανάγκη ή και η αφορμή να ασχοληθείς με το θέατρο;
Αυτό είναι μεγάλη κουβέντα. Σίγουρα με επηρέασε ό,τι ο πατέρας μου ήταν ηθοποιός, αν και δεν ασχολείται τα τελευταία χρόνια, η μητέρα μου που μας πήγαινε με τον αδερφό μου συνέχεια στο θέατρο και μας αγόραζε πολλά βιβλία, αν και τότε δεν τα διάβαζα (γέλια) και φυσικά ότι πάντα ήθελα να κάνω την παρέα μου να γελάει με διάφορα πράγματα που έκανα.

Τι είναι επιτυχία για σένα;
Νομίζω είναι να κάνεις πράγματα που σε «γεμίζουν» γενικά στην ζωή σου και νιώθεις ευτυχής. Όσον αφορά στο κομμάτι της υποκριτικής, να υποδύεσαι ρόλους που έχεις ονειρευτεί και να είσαι στην χειρότερη περίπτωση αξιοπρεπής και στην καλύτερη να έχεις μία εξαιρετική ερμηνεία και όλο αυτό να το εκτιμούν οι άνθρωποι του χώρου που εκτιμάς εσύ και ακόμα και αυτοί που δεν εκτιμάς και δεν σ’ εκτιμούν και αυτοί… γιατί καλώς ή κακώς δεν μπορούμε ούτε να αρέσουμε ούτε να μας αρέσουν όλοι.


Πες μας ένα ρόλο που θα ήθελες να ενσαρκώσεις στην σκηνή;
Αν σου πω ότι δεν έχω κάποιον συγκεκριμένο θα με πεις τρελό. Η αλήθεια είναι πως είμαι λιγάκι, αλλά δεν έχω. Τον συγκεκριμένο ρόλο ας πούμε δεν τον ήξερα αλλά τον λάτρεψα… ξέρεις πόσοι τέτοιοι μπορεί να υπάρχουν; Εγώ πάντως όχι….

Ποια είναι τα μελλοντικά σου σχέδια;
Είναι ένα «επάγγελμα» στο οποίο ζεις στην ανασφάλεια…. Κάθε 6 μήνες ψάχνεσαι όποτε δεν μπορώ να σου πω κάτι για το μέλλον θα ήμουν ψεύτης…. Κοιτάζω μόνο το παρόν και αυτήν την στιγμή νιώθω πολύ χαρούμενος και τυχερός που είμαι σ αυτήν την παράσταση με όλους αυτούς τους εξαιρετικούς πραγματικά συνεργάτες και δεν το λέω ως το κλασσικό κλισέ. Είναι πραγματικά τιμή μου να συνεργάζομαι με τέτοιους ανθρώπους από σκηνοθέτη, ηθοποιούς, ενδυματολόγους, μουσικούς, συγγραφείς κλπ ….με όλους δηλαδή…

Τι θα ήθελες να πεις σε έναν νέο συνάδελφο σου που ξεκινάει τώρα την καριέρα του στο θέατρο ή την τηλεόραση. 
Δεν θεωρώ ότι είμαι σε θέση να του πω κάτι πέραν του να ακολουθήσει το όνειρο του γνωρίζοντας ότι μπαίνει σ ένα μονοπάτι με πολλά σκαμπανεβάσματα αλλά σίγουρα η πορεία και το τέλος του ταξιδιού, όπου τελειώσει αυτό, θα τον δικαιώσει απόλυτα!!

Παναγιώτη, σ’ ευχαριστούμε πολύ για την όμορφη κουβέντα μας!
Και εγώ σας ευχαριστώ πολύ!!!

Περισσότερα για την παράσταση που πρωταγωνιστεί ο Παναγιώτης με ένα κλικ εδώ: Chakras

Επιμέλεια Παναγιώτης Πετρόπουλος, Γιώργος Λιναρίτης
© Art Magazino/2019

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.