Κυριακή 29 Ιουλίου 2018

Συνομιλία με τον Προκόπη Αναλύτη.

Το Art Magazino φιλοξενεί έναν νέο καλλιτέχνη τον Προκόπη Αναλύτη εν όψει της παράστασης του «Βίρα τις άγκυρες» που θα ανέβει στο Φεστιβάλ Κέρκυρας στις 31 Ιουλίου! 

Καλησπέρα Προκόπη! Είσαι ένας νέος άνθρωπος και αναλαμβάνεις ένα τόσο μεγάλο εγχείρημα, πως προέκυψε αυτό;
Μην με αγχώνεις παραπάνω…(γέλια)… Καλησπέρα! Δεν ξέρω ποιο από τα δύο εννοείς μεγάλο εγχείρημα, το να κάνω δική μου παράσταση ή το να σταθώ τόσο συγγραφικά όσο και υποκριτικά δίπλα σε κολοσσούς της κωμωδίας όπως είναι ο Γιώργος Γαλίτης…Η αλήθεια είναι πως κάθε φορά είναι τόσο ίδια όσο και διαφορετική! Όλα αυτά τα διφορούμενα συναισθήματα σε κατακλύζουν κι εσύ απλώς πρέπει να τα βάλεις στην άκρη και να δώσεις έμφαση σε ένα και μόνο πράγμα… στον κόσμο! Η μυρωδιά της σκηνής, τα χρώματα, οι πρόβες, τα λάθη, το χειροκρότημα είναι αυτά που μου δίνουν ζωή και με πεισμώνουν για το καλύτερο… για το επόμενο! 

Ποια είναι η επαγγελματική σου εμπειρία μέχρι τώρα;
Δίπλα στην κυρία Έλντα Πανοπούλου η εμπειρία ήταν δεδομένη! Δεν άφησε μέρα που να μην «ανοίξει» τον ηθοποιό, τον σκηνοθέτη, τον κειμενογράφο μέσα σου… Έτσι λοιπόν , σε κάθε παράσταση που με τόσο επαγγελματισμό απέδιδε στον κόσμο αλλά και σε εμάς τους ίδιους, μας έκανε να αισθανθούμε «στο σανίδι» κι όχι σε μια απλή παράσταση σχολής! Έτσι λοιπόν, ήρθε και η πρόταση της κυρίας Ελένης Γερασιμίδου, σαν αποτέλεσμα της επιβράβευσης των κόπων όχι μόνο των δικών μου αλλά και της κυρίας Πανοπούλου! Η παράσταση «Κάλλιο πέντε και στο χέρι» σε συνεργασία με τον κύριο Πάνο Χατζηκουτσέλη μου έδωσε το εισιτήριο για να μπορώ αυτή τη στιγμή να δω το «Βίρα τις άγκυρες» να υλοποιείται! 

Μεταξύ ηθοποιού, σκηνοθέτη και κειμενογράφου, ποιος «ρόλος» σου αρέσει περισσότερο;
Σου ακούγονται διαφορετικά, ε; Μμμμ… Είναι!...(γέλια) Δεν ξέρω! Αλήθεια!!! Είναι το μολύβι μου που όταν ξεκινάω να γράψω οι σελίδες φεύγουν και οι ώρες περνούν σαν λεπτά… είναι η τελειομανία μου που θέλω να είμαι εκεί σε κάθε βήμα να δίνω όσα έχω μάθει και να μαθαίνω κι εγώ από τους ηθοποιούς…. είναι ο κόσμος που αν δεν είσαι επάνω στη σκηνή δεν μπορείς να ζήσεις το όνειρο του να γίνεσαι ένας άλλος κι ενώ ο θεατής το γνωρίζει, το ζει μαζί σου και σε χειροκροτεί όχι γιατί πάντα ήσουν καλός ηθοποιός αλλά γιατί κατάφερες παρ΄όλα τα προβλήματα και τις έννοιες του, να μπει στο παραμύθι σου και να συμμετάσχει κι αυτός!

Πως αισθάνεσαι που αυτή η παράσταση θα είναι στην Κέρκυρα σε ένα υπέροχο νησί και θα είναι για τόσο μεγάλο κοινό; Τι είδους θέαμα θα δούμε την Τρίτη;
Ήταν το όνειρό μου από την αρχή! Δεν θα μπορούσα να μην έκανα κάτι στο νησί μου! Μην φαντάζεσαι όμως ότι πατάω εκ του ασφαλούς γιατί τώρα είναι η μεγαλύτερη δοκιμασία! Όταν σε γνωρίζουν κι είναι άνθρωποι δικοί σου είναι όλα πιο δύσκολα! Δεν σου χαρίζεται τίποτα!!! Κι αυτός είναι ο σκοπός μου! Είμαστε δύσκολο κοινό στην Κέρκυρα…(γέλια) Υπάρχει ένας θεσμός που πραγματοποιείται κάθε χρόνο στην παλιά πόλη της Κέρκυρας. Είναι τα «Πετεγολέτσια». Πρόκειται για σάτιρα, ένα απίστευτο κωμικό διάλογο που διεξάγεται στα απέναντι μπαλκόνια μιας συνοικίας της παλιάς πόλης. Φυσικά αν δεν ξέρεις την διάλεκτο μας θα δυσκολευτείς λίγο αλλά το σίγουρο είναι ότι θα σου μείνει αξέχαστο! Καταλαβαίνεις λοιπόν ότι η Κέρκυρα είναι το νησί της σάτιρας και της κωμωδίας!!! Γι’ αυτό και το «Βίρα τις άγκυρες» είναι αφιερωμένο σ΄ αυτούς!

Από τους ρόλους που υποδύεσαι στην παράσταση υπάρχει κάποιος που να είναι πιο κοντά σε σένα;
Ο Κομπέρ! Η άμεση επαφή με τον κόσμο! Να κοιτώ τον άλλον και να έχω επαφή μαζί του! Να μην γνωρίζω τι θα μου απαντήσει, να είναι δικός του ο ρόλος κι όχι μια σκαλέτα που πάτησε επάνω της! Η αυθόρμητη δημιουργία μιας επαναλαμβανόμενης ροής ατακών που σαν λάβα να παρασέρνει τον έναν μετά τον άλλον και στο τέλος να μην γνωρίζεις θεατή και ηθοποιό!

Ποια ήταν η αφορμή να ασχοληθείς με το θέατρο;
Μην περιμένεις να σου πω «το ήθελα από μικρός», «έκανα βιντεάκια με τα παιδιά της γειτονιάς», «είχα τρελάνει τους δικούς μου με ρόλους που άκουγα στην τηλεόραση» και τέτοια τετριμμένα που λένε όλοι! Όοοοοχιιιι καμία σχέση!!!! Ήταν πολύ χειρότερα, πίστεψε με!!! (γέλια)…. Έχουμε καλλιτεχνική φλέβα στην οικογένεια και δεδομένου ότι οι γονείς μου αγαπούσαν το θέατρο ,πηγαίναμε σε κάθε παράσταση που ερχόταν ή γινόταν στην Κέρκυρα! Νομίζω ήταν το καλύτερο ερέθισμα!

Ποια τα σχέδια σου για το μέλλον;
Αγαπώ τα παιδιά!!!Όσο ήμουν στη σχολή ασχολήθηκα με το παιδικό θέατρο! Αυτός είναι ο επόμενος στόχος! Έχω ήδη βάλει πλώρη για μια παιδική παράσταση κοντά στα Χριστούγεννα!

Λίγα λόγια για τον Προκόπη
Ο Προκόπης Αναλύτης, με καταγωγή από την Κεφαλονιά, γεννήθηκε και μεγάλωσε στην Κέρκυρα από 2 υπέροχους γονείς που στάθηκαν χρυσοί στιλοβάτες σε κάθε του βήμα! Σπούδασε υποκριτική στην σχολή της Έλντας Πανοπούλου ενώ ως γνήσιος Επτανήσιος οι σπουδές και τα πτυχία του στην μουσική έδωσαν τα εφόδια να ξεκινήσει μια λαμπρή καριέρα στο θέατρο! Πριν ακόμα τελειώσει το 3ο έτος ο στόχος είχε επιτευχθεί με την πρόταση της Ελένης Γερασιμίδου να γράψει την επόμενη παράσταση της μαζί με τον Πάνο Χατζηκουτσέλη! Έτσι το «Κάλλιο πέντε και στο χέρι» έγινε η αγαπημένη συνήθεια των Αθηναίων! Η αγάπη του όμως για το νησί του δεν θα τον κρατούσε πολύ μακρυά κι έτσι γύρισε για να μας χαρίσει με την πένα του αξέχαστες στιγμές γέλιου με την καινούργια του παράσταση «Βίρα τις άγκυρες» σε κείμενα δικά του αλλά και του στενού του φίλου Γιώργου Γαλίτη!

Για πληροφορίες σχετικά με την παράσταση κάνετε ένα "click" εδώ: Βίρα τις Άγκυρες

Επιμέλεια Παναγιώτης Πετρόπουλος, Γιώργος Λιναρίτης
©Art Magazino / 2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.