Κυριακή 1 Ιουλίου 2018

Το Πρόσωπο του Μήνα Ιουλίου – Άκης Σιδέρης, ηθοποιός

Το Art Magazino φιλοξενεί ως Πρόσωπο του Μήνα Ιουλίου τον ηθοποιό Άκη Σιδέρη. Οι διαχειριστές του blog, Παναγιώτης Πετρόπουλος και Γιώργος Λιναρίτης «συναντήθηκαν τηλεφωνικά» με τον Άκη και εκείνος τους παραχώρησε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη.

Για να ακούσετε την συνέντευξη κάνετε ένα click στο player του Mixcloud.

Εάν δεν συμβαίνει αυτό, εναλλακτικά μπορείτε να την ακούσετε μέσω youtube.


Το Art Magazino έχει την χαρά και την τιμή να φιλοξενεί στην στήλη του «Το Πρόσωπο του Μήνα» για τον Ιούλιο τον αγαπημένο ηθοποιό Άκη Σιδέρη. Καλησπέρα Άκη! Θέλουμε να σε γυρίσουμε κάποια χρόνια πίσω και να μας μιλήσεις για τα παιδικά σου χρόνια, πως θυμάσαι εκείνη την περίοδο, οι πρώτες γεύσεις, τα πρώτα αρώματα...
Καλησπέρα παιδιά. Μιλάτε σε έναν άνθρωπο απόλυτα ευνοημένο σε ό,τι αφορά την παιδική του ηλικία. Γεννήθηκα και μεγάλωσα σε έναν ευλογημένο τόπο, στην Ύδρα. Στο νησί αυτό-για όποιον δεν το ξερει-δεν επιτρέπονται τα αυτοκίνητα οπότε λόγω μειωμένης (εως και ανύπαρκτης) επικινδυνότητας τριγυρνούσαμε ελεύθεροι στα σοκάκια του νησιού παίζοντας ασταμάτητα. Ήταν όλα τόσο απλά, τόσο όμορφα... Οι μυρωδιές που θυμάμαι έντονα είναι από τις ατέλειωτες ώρες που περνούσαμε στη θάλασσα, αυτός ο περίεργος συνδιασμός ιωδίου και αλατιού που μας έμενε και ως γεύση στα χείλη μας. Θυμάμαι έντονα και τις μυρωδιές από τα τριαντάφυλλα του κήπου μας, την γεύση των Υδραίικων αμυγδαλωτών αλλά κυρίως οσμίζομαι ακόμα και τώρα σε στιγμές αναπόλησης το Άγιο μύρο των εκκλησιών που χρησιμοποιούσαν κατά τη διάρκεια του χρίσματος αλλά και κάθε 14 Νοεμβρίου, ημέρα της γιορτής του Πολιούχου του νησιού μας, του Κωσταντίνου του Υδραίου. Έχω μόνο όμορφα πράγματα να θυμάμαι. Όποτε ανατρέχω στα παιδικά μου χρόνια πάντα συγκινούμε και τα αναπολώ. Σε ό,τι αφορά βέβαια την εφηβεία – προχωρώ την ερώτηση -  εκεί σίγουρα σε έναν τόπο όπως η Ύδρα, αντιμετωπίζεις πρόβλημα ως έφηβος. Παρόλο που ένιωσα ηλικιακά νώρις τα πρώτα μου καλλιτεχνικά σκιρτήματα καθυστέρησα αναπόφευκτα να τα αναπτύξω γιατί - όπως καταλαβαίνετε- σε οποιοδήποτε επαρχιακό τόπο και να ζεις δεν έχεις τις προσλαμβάνουσες στην τέχνη η στα θεάματα που προσφέρουν απλόχερα τα μεγάλα αστικά κέντρα. Εκεί λίγο δυσκολεύτηκα. Με κέντριζε η τέχνη, αλλά δεν μπορούσα να εντοπίσω ποιος θα ήταν ο τομέας της στον οποίο θα ήθελα να επικεντρωθώ. Βέβαια μετά ήρθα στην Αθήνα και ξεκαθάρισαν τα θέλω μου. Όπως και να έχει η Ύδρα παραμένει μία όμορφη ανάμνηση, είναι ο τόπος μου και μου λείπει. 

Η Ύδρα είναι πανέμορφη και είναι ένα από τα πιο ρομαντικά νησιά. 
Είναι υπέροχη η Ύδρα! Είναι το νησί των εικαστικών που εμπνέονται από την αρχοντική ομορφιά της και-για να μην είμαι άδικος-χαίρομαι που τα τελευταία χρόνια γίνονται σημαντικές προσπάθειες σε ό,τι αφορά το θέατρο μέσα από την ερασιτεχνική ομάδα της Ύδρας που λειτουργεί υπό την αιγίδα της Βούλας Λιόλιου και έχει κάνει σημαντικά βήματα στον πολιτισμό του νησιού, αλλά και στίς ομάδες χορού που πλέον υπάρχουν στο νησί. Έχει εξελιχθεί αρκετά και στον καλλιτεχνικό τομέα και ειλικρινά με χαροποιεί αυτό. 

Οπότε έρχεσαι στην Αθήνα, ποια είναι η πρώτη σου επαφή με το κοινό; Η πρώτη σου επαγγελματική δουλειά και πως αισθάνθηκες όταν βγήκες στην σκηνή και αντίκρισες τον κόσμο. 
Έχει πάρα πολλή πλάκα γιατί θυμάμαι πως η πρώτη μου επαγγελματική δουλειά ως ηθοποιός, μιας και είχα προϋπάρξει ως χορευτής, ήταν στα «Επτά Μονόπρακτα καταστροφής» της Έλενας Τιμπλαλέξη στην Πειραματική Σκηνή του Εθνικού Θεάτρου. Δεν είχα την επίγνωση του τι συνέβαινε. Δεν μπορούσα να καταλάβω τι σημαίνει Εθνικό Θέατρο, δεν μπορούσα να καταλάβω τι σημαίνει Πειραματική Σκηνή του Εθνικού. Θεωρούσα ότι όλα θα είναι τόσο απλά και πως έτσι θα είναι η επαγγελματική μου ζωή από εκεί και πέρα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά πως πριν την πρεμιέρα μας είχαμε μαζευτεί οι ηθοποιοί και συζητούσαμε τι θα κάναμε αν χάναμε τα λόγια μας την ώρα της παράστασης, πως θα το καλύπταμε. Εγώ με το θράσος και την έπαρση που με διακατείχε τους απάντησα: «Δεν ξέρω τι θα κάνετε εσείς, εγώ δεν ξεχνώ ποτέ τα λόγια μου πάνω στην σκηνή». Ε, αυτή η σιγουριά με έφαγε… ξεκινάω και χάνω τα λόγια μου! (γέλια) Από τότε είμαι έτοιμος και τα περιμένω όλα να μου συμβούν στη σκηνή! Από τα πιο προβλέψιμα έως τα πιο απρόσμενα. Και κυρίως δεν κάνω μεγαλόστομες δηλώσεις γιατί φοβάμαι πως ο Θέσπις θα με εκδικηθεί για άλλη μια φορά για την αλαζονεία μου! (γέλια)

Και το πρώτο χειροκρότημα πως ήταν;
Το πρώτο χειροκρότημα ήταν μαγικό και τόσο δυνατό ! Ενδεχομένως από την χαρά και την συγκίνηση που ένιωθα εκείνη τη στιγμή να ηχούσε στα αυτιά μου δυνατότερο απ´ ότι ήταν στην πραγματικότητα! (γέλια) Επίσης θυμάμαι τους πρώτους ανθρώπους που ήρθαν και μου είπαν συγχαρητήρια. Θυμάμαι τα πρόσωπά τους, θυμάμαι πως ήταν. Δεν τους ξαναείδα από τότε αλλά είμαι σίγουρος πως σε οποίο μέρος του πλανήτη συναντηθούμε θα τους θυμηθώ. Είναι μαγική η σχέση ηθοποιού-θεατή, όλο αυτό που ζούμε είναι υπέροχο. Είμαστε πολύ ευλογημένοι όλοι εμείς που κάνουμε αυτήν τη δουλειά και όσοι βέβαια μπορούμε και ζούμε από αυτήν. 

Άκη, υπάρχουν κι άλλα μέλη στην οικογένεια που έχουν καλλιτεχνική φλέβα;
Όχι δεν υπάρχουν. Αλλά αυτό δεν με εμπόδισε να τους πω τι θέλω να γίνω από μικρός, όταν φυσικά ήμουν σιγουρος για τις επιθυμίες κου. Θυμάμαι πως είχα δει τυχαία μία ταινία με τον Φρεντ Αστέρ στην τηλεόραση. Χωρίς να ξέρω τι ακριβώς κάνει αυτός ο άνθρωπος, είπα αρχικά στον εαυτό μου «θέλω να κάνω αυτό που κάνει αυτός ο κύριος». Αφού το περιεργάστηκα αρκετά βρέθηκα ενώπιον των γονιών μου και τους ανακοίνωσα πως θέλω να παρακολουθήσω μαθήματα χορού και πιάνου. Εκείνοι όχι μόνο δεν έφεραν αντίρρηση αλλά με βοήθησαν κιόλας. Έχω την τύχη να κατάγομαι από μία οικογένεια η οποία αποδείχθηκε ανοιχτή σε αυτά τα ερεθίσματα. Με βοήθησαν οικονομικά και με στήριξαν στο να κάνω χορό και γενικά σε ό,τι τους ζητούσα δεν έφερναν αντίρρηση. Ήμουν και πεισματάρης εξάλλου, δεν μπορούσαν να κάνουν και αλλιώς! (γέλια)

Οπότε βλέποντας αυτήν την ταινία σου γεννήθηκε και μία άλλη σου αγάπη, ο χορός, σωστά; Μίλησε μας λίγο για αυτό.
Από εκεί ξεκίνησαν όλα! Ήθελα να γίνω σαν τον Φρεντ Αστέρ. Τέλος! (γέλια). Δεν ήξερα όμως τι ακριβώς έκανε αυτός ο άνθρωπος, τι πρέπει κάποιος να σπουδάσει για να γίνει σαν κι αυτόν. Έτσι ταξινόμησα πολύ απλά τα πράγματα και είπα πως πρέπει να ξέρω λίγο ρυθμό, έμαθα πιάνο, έκανα χορό και έτσι εξελίχθηκα. Έτσι γνώρισα την μεγάλη μου αγάπη τον χορό. Επίσης κάτι που δεν γνωρίζουν πολλοί είναι πως οι πιο ολοκληρωμένες σπουδές που έχω κάνει είναι πάνω στο πιάνο και στην σύνθεση. Σημαντικές σπουδές που ακόμα και όταν την έκανα είχα αποφασίσει πως δεν θα τις εξασκούσα επαγγελματικά, να εργαστώ δηλαδή αποκλειστικά ως μουσικός. Ήθελα να τις χρησιμοποιήσω στο επίπεδο που να με εξυπηρετούν ως ηθοποιό και μόνο. 

Επομένως τα είδες όλα αυτά αλληλένδετα και συμπληρωματικά, το ένα έφερε το άλλο.
Βέβαια, έτσι είναι! Αλλά για να είμαι ειλικρινής ποτέ δεν «ζορίστηκα» σε ό,τι αφορά τις μουσικές μου σπουδές ή τις σπουδές μου στο χορό. Στην μουσική είχα ευκολία και άγνοια κινδύνου, δεν με ένοιαζε. Άκουγα μουσικές και ταξίδευα. Στο χορό επειδή ήμουν αγόρι αυτόματα ήμουν ευνοημένος. Όλα αυτά που έκανα ένιωθα πως ήταν και η διασκέδαση μου, η διέξοδος μου. Εκεί που πραγματικά δυσκολεύτηκα ήταν όταν βρέθηκα να σπουδάζω υποκριτική στην σχολή του Γιώργου Κιμούλη, με όλη αυτήν την έπαρση που είχα ως άνθρωπος. Θεωρώντας τότε ότι θα κατακτήσω τον κόσμο έτσι απλά, χωρίς προσπάθεια. Εκεί κάποιοι μου είπαν πως δεν θα τον κατακτήσω τον κόσμο και πως θέλω πάρα πολλή δουλειά! Δυσκολεύτηκα στο να δεχτώ αυτά που μου είπαν τότε. Πληγώθηκα τότε, αλλά τώρα τους ευγνωμονώ ! Έκανα μεγάλη προσπάθεια να μπορέσω να ξεπεράσω τον εαυτό μου και να είμαι ειλικρινής πάνω στην σκηνή. Να βρω και να μάθω τις τεχνικές που θα μπορώ μέσα από αυτές να ερμηνεύω ρόλους χωρίς υπερβολές. Να αποτελώ ενδιαφέρον για τον θεατή. Δεν ξέρω εάν το πέτυχα ποτέ αλλά το σίγουρο είναι πως ακόμα και σήμερα εξακολουθώ να δουλεύω γι αυτό. 

Φτάνουμε στο σήμερα. Εμείς σε έχουμε γνωρίζει σε έναν θεατρικό χώρο συγκεκριμένο. Ετοιμάζετε κάτι για το καλοκαίρι. Τι πρόκειται να γίνει στο Από Κοινού θέατρο που είναι το θεατρικό σου σπίτι τα τελευταία χρόνια;
Η οικογένεια μου, η θεατρική, αυτό είναι σίγουρο. Το θέατρο Από Κοινού σου δίνει την δυνατότητα να υπάρξεις ως ισότιμο μέλος μαζί με την Ελένη Γερασιμίδου, τον Αντώνη Ξένο και την Αγγελική Ξένου που ήμασταν και συμμαθητές στη σχολή και ξαναβρεθήκαμε μετά από αρκετά χρόνια και είναι σαν να μην έχει αλλάξει τίποτα στην κοινή μας αγάπη για το θέατρο και στα κοινά μας όνειρα χωρίς να αλλοιωθεί τίποτα στη δίνη του χρόνου! Ήδη μετράω 1,5 χρόνο μαζί τους! Τρεις παραγωγές και άλλη μία πριν με τον Αντώνη Ξένο, τέσσερις στο σύνολο! Είμαι πραγματικά ευτυχής γιατί αυτό το καλοκαίρι θα κάνουμε «Τα σκουπίδια» του Γιάννη Ξανθούλη σε σκηνοθεσία του ευφυέστατου Κοραή Δαμάτη στην υπέροχη και δροσερή αυλή του θεάτρου Από Κοινού. Θα περάσουμε ένα υπέροχο καλοκαίρι! Όποιοι μείνουν στην Αθήνα θα έρχονται σε εμάς!

Πως ήρθε η ιδέα να ανεβάσετε αυτό το έργο, είναι ένα έργο που έχει 30 χρόνια να ανέβει. 
Ήταν ιδέα της κυρίας Γερασιμίδου. Ψάχναμε ένα έργο το οποίο να είναι και μουσικό, να έχει λόγο ύπαρξης στο σήμερα, να εμπεριέχει σάτιρα μιας και μας ενδιαφέρει και σαν θέατρο και σαν αισθητική της ομάδας να υπάρχουν και κάποια κοινωνικοπολιτικά μηνύματα. Δεν θέλαμε να περιοριστούμε σε ένα όμορφο, δροσερό, μπουλβαράκι. Όταν μέσα στα τόσα έργα που προτείναμε αναφέρθηκαν και «Τα Σκουπίδια» ενθουσιαστήκαμε όλοι! Είναι μεγάλη η χαρά γιατί βέβαια έχουμε την έγκριση του Γιάννη Ξανθούλη. Για τον Κοραή Δαμάτη, τον καταπληκτικό αυτό σκηνοθέτη μόνο πολύ καλά λόγια έχω να πω. Είμαι ενθουσιασμένος από αυτή την συνεργασία! 

Κι εμείς το περιμένουμε πως και πως!
Στις 5 Ιουλίου!

Εμείς ως Art Magazino αγαπάμε πολύ το θέατρο Από Κοινού, εσένα Άκη αλλά και την θεατρική σου οικογένεια. Πολλές φορές λέμε ότι οι χώροι είναι οι άνθρωποι και εμείς αυτό ακριβώς πιστεύουμε ότι είναι. Αυτή η θετική ενέργεια, αυτή η αύρα, η απλότητα όλο αυτό βγαίνει και μας κάνει και εμάςτους θεατές να είμαστε μέλη της οικογένειας, είναι τόσο σημαντικό αυτό!
Έτσι ακριβώς είναι! Και μην ξεχνάτε πως όλα αυτά που προαναφέρατε έχουν να κάνουν με την Ελένη Γερασιμίδου που είναι κατ’ εμέ – και δεν το αναφέρω ως είδηση αυτό, αλλά ως κάτι δεδομένο- μία από τις τρεις καλύτερες ηθοποιούς που έχει βγάλει η Ελλάδα! Και παρόλα αυτά, αυτός ο άνθρωπος είναι τόσο απλός γιατί δεν έχει να φοβηθεί τίποτα! Βγαίνει στη σκηνή και λάμπει! Δίνει δυνατότητες σε όλους μας ισότιμα να δημιουργούμε, δίνει αγάπη στους γύρω της!  Εκτός από κάθε θεατρόφιλο θεωρώ απαραίτητο και ωφέλιμο για κάθε επαγγελματία ή ερασιτέχνη ηθοποιό να δει την Ελένη Γερασιμίδου να παίζει στην σκηνή. Είναι μάθημα υποκριτικής και ρυθμού η γυναίκα αυτή!

Ναι Άκη και εμείς αυτό που έχουμε δει είναι πως πραγματικά οι πιο αξιόλογοι άνθρωποι έχουν αυτή την απλότητα.
Ισχύει, αλλά δυσκολευόμαστε πολλές φορές και να τους βρούμε!

Πέρα από τα θεατρικά, θα ήθελες να μοιραστείς κάτι άλλο μαζί μας και να είναι ανακοινώσιμο;
Αυτήν τη στιγμή είναι μία περίοδος συζητήσεων. Πάλι συζητάμε κάτι με το θέατρο Από Κοινού για τον φετινό χειμώνα και κάποιες άλλες προτάσεις τις οποίες επεξεργάζομαι. Θα είσαστε οι πρώτοι που θα τις μάθετε, ό,τι κι αν είναι. Αυτήν την περίοδο που μιλάμε βρίσκομαι μεταξύ θεάτρου και γυρισμάτων γιατί συμμετέχω σε κάποια επεισόδια στο «Έλα στη θέση μου» στον AlphaTV.

Αυτό είναι πολύ ενδιαφέρον γιατί είναι και μία σειρά που σκίζει σε ακροαματικότητες!
Ναι είναι αλήθεια και δεν περίμενα να μου γίνει πρόταση και με έναν τόσο ενδιαφέροντα ρόλο! Δεν μπορώ να πω περισσότερα! 

Είναι ένα σήριαλ που παρακολουθούμε και εκτός από το πολύ καλό σενάριο, έχει και ένα πολύ ωραίο team ηθοποιών!
Υπέροχο team πραγματικά, ταλαντούχων και νέων ηθοποιών που ξεχωρίζουν και πολύ καλό κλίμα! Επίσης δεν το περίμενα! Είναι από τις εκπλήξεις!

Οπότε είναι μία πολύ έντονη εποχή και δημιουργική περίοδος για σένα!
Τον τελευταίο χρόνο ίσως είναι η πιο δημιουργική αλλά και αγχωτική περίοδος που περνάω! Ακροβατώ συνέχως στο να μην είμαι στην ώρα μου από τη μια δουλειά στην άλλη αλλά με έναν μαγικό τρόπο όλα πηγαίνουν ρολόι, δόξα τω Θεώ!

Το ευχόμαστε πραγματικά και να είναι η αρχή μιας επαναλαμβανόμενης και συνεχόμενης τέτοιας δραστηριότητας! Όμως πέρα από τις επαγγελματικές σου δραστηριότητες, θέλουμε να γνωρίσουμε και τον άνθρωπο Άκη, μίλησε μας λίγο για τα χόμπι σου. Τι είναι αυτό που σου αρέσει να κάνεις στον ελεύθερο χρόνο σου;
Αυτή η ερώτηση έχει πλάκα… γιατί ευτυχώς ή δυστυχώς τα χόμπι μου έχουν να κάνουν γύρω από την δουλειά μου! Βλέπω πάρα πολύ θέατρο, και για την επιμόρφωση μου αλλά και ως συνειδητή επιλογή. Λατρεύω τον κινηματογράφο. Μου αρέσει πολύ η μουσική, αγαπώ την Όπερα, την τζαζ μουσική. Σε ό,τι αφορά αλλα χόμπι μου….Ασχολούμαι με τους παραδοσιακούς χορούς, προσπαθώ. Γενικά προσπαθώ να γυμνάζομαι, ειδικά αυτή την περίοδο πιο εντατικά. Είναι πράγματα τα οποία τα χρησιμοποιώ εν μέρη και για την δουλειά μου! Γενικά μου αρέσει να μαθαίνω καινούργια πράγματα. Για παράδειγμα τώρα προσπαθώ να μάθω γερμανικά. Πάντα όταν έχω έστω και λίγο ελεύθερο χρόνο, θα κοιτάξω να κάνω κάτι!

Τι είναι για σένα επιτυχία;
Η επιτυχία είναι παράγοντας πολλών πραγμάτων. Η επιτυχία είναι συνυφασμένη με την προσπάθεια. Είτε είναι στην προσωπική, είτε είναι στην επαγγελματική ζωή, η επιτυχία έχει ως αποτέλεσμα όταν την κατακτάς να γαληνεύει την ψυχή σου. Πιστεύω όμως ότι η επιτυχία δεν είναι απόλυτα συνυφασμένη ούτε με το χρήμα, ούτε με την δόξα. Η επιτυχία είναι αυτό που θα σε οδηγήσει ουσιαστικά στην ισορροπία. Για εμένα επιτυχία θα είναι να πετύχω μια τέλεια ισορροπία μεταξύ δουλειάς και προσωπικής ζωής. Πλέον ξέρω με βεβαιότητα πως η ζωή μας δεν είναι μόνο δουλειά, είναι και αυτό που ζούμε με τους ανθρώπους που επιλέγουμε ...και μας επιλέγουν φυσικά! Γενικά όλα αυτά μας οδηγούν στην επιτυχία, άρα στην ευτυχία! Οι φίλοι μας είναι η προίκα μας και όταν καταφέρουμε να τους έχουμε στη ζωή μας και να συμπορευόμαστε είναι επιτυχία. 

Οι φίλοι μας δεν είναι η οικογένεια που επιλέγουμε;
Ακριβώς! Και αισθάνομαι τυχερός γιατί έχω και αρκετούς φίλους και αληθινούς φίλους, δοκιμασμένες φιλίες μέσα στα χρόνια. Επίσης έχω και φίλους μέσα από την δουλειά μου! Νοιώθω πολύ ευτυχής που έχω και φίλους ηθοποιούς και επικοινωνούμε πολύ όμορφα. Χαιρόμαστε ο ένας για τήν χαρά του άλλου αλλά και λυπούμαστε με την λύπη του αντίστοιχα. Και αυτό είναι το σημαντικό γιατί τα πάντα υπάρχουν μέσα στη ζωή!

Να ευχηθούμε καλή συνέχεια στις πρόβες, καλή πρεμιέρα και καλή επιτυχία στην καινούργια σας παραγωγή και πολλά φιλιά στην θεατρική οικογένεια και ευχόμαστε μέσα από την καρδιά μας να έχεις πάντα επιτυχίες καλλιτεχνικές και προσωπικές και ό,τι συνεπάγεται αυτό!
Ευχαριστώ πολύ και θα τα δώσω τα φιλιά!

Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στις 10/6/2018
Επιμέλεια Παναγιώτης Πετρόπουλος, Γιώργος Λιναρίτης
© Art Magazino 2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.