Με τους Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη θ’ ανεβάσει το χειμώνα την «Προσωπική συμφωνία» του Ρόναλντ Χάργουντ ο Δημήτρης Μυλωνάς.
Πόσο εύκολο είναι να ανακαλέσεις την ιστορική μνήμη και να μετατρέψεις τη σκηνή σε πλατφόρμα διαλόγου για γεγονότα που ακόμη και σήμερα σηκώνουν πολλή συζήτηση; Με την «ασφάλεια» της απόστασης πενήντα ετών, από τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο ο Ρόναλντ Χάργουντ έγραψε την «Προσωπική συμφωνία» αποδεικνύοντας πως είναι καλά ενημερωμένος για τις καταγγελίες και τις δίκες στην τραυματισμένη από τον πόλεμο Γερμανία. Το γεμάτο σασπένς, εσωτερική και εξωτερική ένσταση έργο θα σκηνοθετήσει ο Δημήτρης Μυλωνάς σε μετάφραση της Αθανασίας Καραγιαννοπούλου τον ερχόμενο χειμώνα στο Από Μηχάνης Θέατρο, ένα θέατρο που έδωσε τα διαπιστευτήρια του φέτος με ένα πλούσιο πρόγραμμα και ωραίες παραστάσεις.
Η υπόθεση αφορά την ανάκριση του μεγαλύτερου μαέστρου του 20ού αιώνα Βίλχελμ Φουρτβένγκλερ (Νικήτας Τσακίρογλου), στο μεταπολεμικό Βερολίνο, από έναν Αμερικανό ταγματάρχη τον Στηβ Άρνολντ (Αλέξανδρος Μπουρδούμης). Η ανάκριση σταδιακά μετατρέπεται σε προσωπική αντιπαράθεση και ο μάρτυρας Χέλμουτ Ρόντε (Χρήστος Βαλαβανίδης), δεύτερο βιολί της Φιλαρμονικής του Βερολίνου, είναι αυτός που θα αλλάξει την τροπή της.
«Στα ερείπια τοποθετεί ο Χάργουντ τη δράση της ‘Προσωπικής συμφωνίας’, το ιδανικό σκηνικό ενός πολέμου που μόλις έχει τελειώσει. Ή μάλλον δεν έχει τελειώσει» μας είπε ο Δημήτρης Μυλωνάς. «Διότι ακόμη κι αν έχει υπάρξει κατάπαυση του πυρός, τα πρόσωπα του έργου κουβαλάνε την οδύνη και τις μνήμες αυτού του πολέμου. Στον πόλεμο δεν υπάρχουν καθαροί νικητές. Πρόκειται για μια συνθήκη ακραία, ολοκληρωτική, βάναυση. Όλοι κάτι χάνουν. Σε τέτοιες συνθήκες οι συμπεριφορές είναι αποκαλυπτικές. Κι εκεί ακριβώς συναντιέμαι με αυτό το σπουδαίο έργο, όχι μόνο σε μια προσπάθεια να αποτυπώσω σκηνικά μία από τις χειρότερες σελίδες της ανθρώπινης Ιστορίας αλλά να αναζητήσω αντιστοιχίες σε ένα σήμερα που αν και με εντελώς διαφορετικά χαρακτηριστικά, έχει επίσης ακραίες εκδοχές».
Η «Προσωπική συμφωνία» (Taking sides) γράφτηκε το 1995, η πρεμιέρα του έργου έγινε στην Αγγλία, στο Minerva Theatre του Τσίτσεστερ σε σκηνοθεσία Χάρολντ Πίντερ. Για την ερμηνεία του μαέστρου ο Ντάνιελ Μάσεϊ απέσπασε το βραβείο Laurence Olivier Award for Best Actor ενώ το έργο τιμήθηκε με το βραβείο Laurence Olivier Award for Best New Play. Το 2001 μεταφέρθηκε στη μεγάλη οθόνη σε διασκευή του ίδιου του συγγραφέα, σκηνοθεσία του Ούγγρου Ίστβαν Σάμπο και με τον Χάρβευ Καϊτέλ στο ρόλο του ανακριτή Άρνολντ. Στην Αθήνα την είδαμε το 2003 στο Θέατρο Τέχνης σε σκηνοθεσία Αθανασίας Καραγιαννοπούλου με τους Γιάννη Φέρτη και τον Άγγελο Αντωνόπουλο. Στην παράσταση του Από Μηχανής μαζί με τρεις πρωταγωνιστές Νικήτα Τσακίρογλου, Χρήστο Βαλαβανίδη και Αλέξανδρο Μπουρδούμη παίζουν ακόμα οι: Άννα Ελεφάντη (Έμμυ Στράουμπε), Μαρούσκα Παναγιωτοπούλου (Ταμάρα Ζαχς), Παναγιώτης Γουρζουλίδης (Υπολοχαγός Ντέιβιντ Γουίλς).
Πηγή: athinorama.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.