Παρασκευή 1 Ιουνίου 2018

Το Πρόσωπο του Μήνα Ιουνίου - Άλκης Κανίδης τραγουδιστής, τραγουδοποιός των ΕΚΜΕΚ

Το Art Magazino φιλοξενεί ως Πρόσωπο του Μήνα Ιουνίου τον τραγουδιστή και τραγουδοποιό των ΕΚΜΕΚ, Άλκη Κανίδη. Οι διαχειριστές του blog, Παναγιώτης Πετρόπουλος και Γιώργος Λιναρίτης «συναντήθηκαν τηλεφωνικά» με τον Άλκη και εκείνος τους παραχώρησε μία εφ’ όλης της ύλης συνέντευξη.

Για να ακούσετε την συνέντευξη κάνετε ένα "click" στον player του Mixcloud.


Εναλλακτικά μπορείτε να ακούσετε την συνέντευξη και μέσω youtube.

Το Art Magazino έχει την τιμή και την χαρά να φιλοξενεί ως νέο Πρόσωπο του Μήνα, τον τραγουδιστή, συνθέτη και στιχουργό των ΕΚΜΕΚ, τον Άλκη Κανίδη. Καλησπέρα Άλκη! Θα θέλαμε να σε ρωτήσουμε ποια ήταν τα ερεθίσματα που σε οδήγησαν να ασχοληθείς με τον χώρο της μουσικής. Τι ήταν αυτό που σε τράβηξε να ασχοληθείς με αυτό.
Καλησπέρα παιδιά! Είχαμε ένα πιάνο στο σπίτι, το οποίο είχε φέρει ο παππούς μου όταν είχε έρθει από την Τσεχοσλοβακία, όπου είχε φύγει για λόγους πολιτικούς. Στην αρχή ήταν ένα περίεργο αντικείμενο μεγάλο, που εγώ το χρησιμοποιούσα σαν αυτοκίνητο. Είχε φρένο – γκάζι με τα πεντάλ κάτω. Στην αρχή ήταν ένας τρόπος για να κάνω ταξίδια μεταφορικά, μετά έκανα ταξίδια με τον ήχο του, όχι ως χρηστικό αντικείμενο.

Οπότε μαθαίνεις πιάνο να υποθέσουμε σαν μουσικό όργανο;
Οπότε ξεκίνησα με το πιάνο ναι, χωρίς να είναι συνειδητή επιλογή. Ήρθε η συνειδητοποίηση ότι μου αρέσει η μουσική και την αγαπώ πολύ. Μετά ξεκίνησα και είμαι αυτοδίδακτος σε αυτήν, την κιθάρα που έγινε το βασικό μου όργανο. Πέρα από την φωνή που είναι η βασική μου ιδιότητα ως μουσικός, το αμέσως επόμενο είναι η κιθάρα.



Πως προέκυψε η δημιουργία του συγκροτήματος των ΕΚΜΕΚ και πως σκεφτήκατε να του δώσετε αυτό το ωραίο και γλυκό όνομα; Ενός γλυκού που μας αρέσει πολύ!
Χαίρομαι! Η μπάντα ξεκίνησε το 2009, ουσιαστικά όταν τελείωσε ένα άλλο καλλιτεχνικό εγχείρημα, περίπου με τους ίδιους ανθρώπους. Στην φάση που συζητούσαμε τι θέλουμε να κάνουμε και αν θα κάνουμε κάτι, έπεσαν κάποιες ιδέες. Αφήσαμε να γίνει ό,τι είναι να γίνει, και ό,τι είναι φυσικό. Ξεκινήσαμε μία μπάντα. Είχαμε ένα άλλο όνομα στην αρχή αλλά για λόγους πνευματικών δικαιωμάτων έπρεπε να το αλλάξουμε. Ο Σάκης Ραπτόπουλος, ο ακορνεονίστας μας σκέφτηκε το ΕΚΜΕΚ, μας άρεσε, είναι κάτι πολύ οικείο για εμάς το εκμεκ σαν γλυκό.

Πολύ «νόστιμο» και πολύ πρωτότυπος τίτλος!
Ναι και το πρώτο μας άλμπουμ είχε έναν χιουμοριστικό τίτλο «Το γλυκαίνει και δεν παχαίνει».



Η έδρα σας είναι στην Θεσσαλονίκη, στην συμπρωτεύουσα, ποιες είναι οι δυσκολίες προώθησης της δουλείας σας από εκεί; Φανταζόμαστε ότι δεν θα έχετε τις ίδιες δυνατότητες προβολής ίσως απ’ ό,τι στην Αθήνα.
Ναι δεν έχουμε τις ίδιες δυνατότητες, σε καμία των περιπτώσεων.  Η Θεσσαλονίκη είναι μία πόλη αρκετά μικρότερη σε αριθμούς. Δεν είναι το κέντρο των πραγμάτων και το ότι καταφέραμε όλα αυτά τα χρόνια που είμαστε συγκρότημα να κάνουμε αυτήν την πορεία που έχουμε κάνει – που για εμάς είναι πολύ όμορφη και την αγαπάμε πολύ – είναι ένα θαύμα. Εμείς την αγαπάμε την Αθήνα, μας αρέσει η Αθήνα, κάνουμε 3 με 4 εμφανίσεις κάθε χρόνο εκεί. Υπάρχει βέβαια και μία περίπτωση να έρθουμε στην Αθήνα μόνιμα.

Βέβαια η Θεσσαλονίκη έχει βγάλει απίστευτα αστέρια καλλιτεχνικά, όχι μόνο στο τραγούδι αλλά και στο θέατρο. Είναι μία πόλη η οποία βγάζει πάρα πολλούς καλλιτέχνες.
Ναι έχει μία παράδοση καλλιτεχνικά και στην μουσική και στις άλλες τέχνες αλλά για κάποιο λόγο που μάλλον έχει να κάνει με τα νούμερα και τους αριθμούς δεν μπόρεσε να εδραιώσει κάτι εδώ. Πάντα έπρεπε να έρθει κάποιος στην Αθήνα.


Αυτό είναι πολύ άσχημο γιατί μιλάμε για μία μεγάλη πόλη να συμβαίνει. Εμάς αυτό κατά κάποιο τρόπο μας εκνευρίζει που θα πρέπει όλα να συγκεντρώνονται στην Αθήνα. Η τέχνη θα πρέπει να είναι διάσπαρτη σε όλη την Ελλάδα.
Ναι δεν συμβαίνει αυτό, μπορώ να σας το βεβαιώσω απο τις δικές μας απόπειρες για προβολή και επικοινωνία της δουλειάς των ΕΚΜΕΚ.  Είδα λοιπόν πως η Θεσσαλονίκη σε αυτόν τον τομέα έχει ένα πολύ συγκεκριμένο ταβάνι του τι μπορεί και τι δεν μπορεί να κάνει. Είναι απαραίτητο κάποιος αν δεν είναι μονίμως στην Αθήνα, να έχει συχνές επαφές. Και εμείς αυτό κάνουμε.

Θέλουμε να πάμε στην τελευταία σας δουλειά τον «Βασιλιά της μοναξιάς», θα θέλαμε να μας μιλήσεις λίγο για αυτή και να μας πεις ποιες οι πηγές έμπνευσης για τα τραγούδια σας.
Ο «Βασιλιάς της μοναξιάς» είναι το τρίτο μας στουντιακό άλμπουμ. Κυκλοφορεί από το Όγδοο. Έχει λιγότερο από έναν χρόνο που κυκλοφόρησε, έχει εννέα τραγούδια. Για εμάς αυτό το άλμπουμ ήταν ένα βήμα ακόμη καλλιτεχνικά. Μας αρέσει πάντα να κάνουμε βήματα ως προς το ύφος και το στυλ και αυτό το άλμπουμ το είχε αυτό χωρίς όμως να χάνουμε την ταυτότητα μας. Είναι ένας δίσκος των ΕΚΜΕΚ. Έχουμε ήδη κυκλοφορήσει δύο singles από εκεί. Το «Ρόδο της ερήμου» και τον «Βασιλιά της μοναξιάς» που είναι το ομότιτλο και έγινε και βίντεο κλιπ. Τώρα ως προς την έμπνευση, εμένα μου αρέσει να κάθομαι και να δουλεύω χωρίς να έχω κάποιο θέμα ή κάτι το οποίο είδα και με ενέπνευσε, μου αρέσει να κάθομαι και να γράφω για  να δω τι θα προκύψει έτσι, δηλαδή το τι έχει αποθηκευτεί στο υποσυνείδητο μου και τι θα ήθελε να βγει. Αν αφήσεις αυτόν τον μυ της δημιουργικότητας και της φαντασίας να δουλέψει μόνος του θα βγάλει πολλά πράγματα. Όχι ότι το να βλέπεις κάτι, να σε συγκινεί και να το κάνεις αμέσως τραγούδι δεν είναι υπέροχο, αλλά εγώ ως προς την σύνθεση και την δημιουργία των στίχων, μου αρέσει περισσότερο να κάθομαι και να δω τι θα προκύψει χωρίς να υπάρχει σχέδιο ή σημείο αναφοράς από πριν. 



Από τους στίχους βλέπουμε πως είναι ναι μεν ταξιδιάρικοι αλλά συνάμα και μοναχικοί. Ναι μεν σε ταξιδεύουν αυτά τα πολύ ωραία λόγια αλλά παράλληλα εκφράζεται μία μοναχικότητα μέσα από αυτό. 
Ναι νομίζω πως έχει να κάνει και πως είμαι εγώ σαν άνθρωπος.

Άρα αντικατοπτρίζουν τον Άλκη.
Ναι και απάντηση είναι πολύ απλή τελικά. Αν αυτό που κάνεις είσαι εσύ, ό,τι διαβάσει ο άλλος - ή ό,τι διαβάσεις και εσύ ο ίδιος αν πάρεις μία απόσταση - θα καταλάβεις ότι είναι ο εαυτός σου.

Από όλα αυτά τα τραγούδια που έχεις συνθέσει και έχεις γράψει ποιο είναι το αγαπημένο σου και ποιο είναι το αγαπημένο σου τραγούδι ενός άλλου δημιουργού που σου αρέσει και σε συγκινεί.
Δύσκολη ερώτηση αυτή… Από τα δικά μου τραγούδια μου αρέσει πολύ ο «Άγγελος Ξένος» που είναι ένα τραγούδι βιωματικό αλλά και ο «Βασιλιάς της Μοναξιάς» που είναι πιο πρόσφατο. Είναι πολύ μέσα μου αυτό το τραγούδι και αυτοί οι στίχοι. Επίσης το «Μέσα μου καίει μια φωτιά» και το «Εγώ μεγάλωσα σα λύκος» που είναι από τον τελευταίο δίσκο και θα κυκλοφορήσει και σαν single σύντομα. Μάλλον είπα πολλά… αλλά ότι είναι να γίνει, αξίζει και να παραγίνει! Από άλλους καλλιτέχνες, μου αρέσουν πάρα πολύ οι στίχοι του Αγγέλακα, του Παυλίδη, του Θηβαίου. Του Θηβαίου ένα τραγούδι που μου αρέσει τελευταία, λέγεται το «Νερό» όπως και τα «Δέντρα». Γενικά εμένα μου αρέσουν και κολλάνε στο μυαλό μου τα τραγούδια που δεν γίνονται επιτυχίες. Μου αρέσουν αυτά που έχουν λίγη πρωτοτυπία παραπάνω.



Άλκη τι σημαίνει επιτυχία για σένα;
Επιτυχία σημαίνει να έχω μία δημιουργική μέρα, κάθε μέρα. Να κάνω κάτι δημιουργικό που να με συνδέει με τον εαυτό μου και με τον πυρήνα μου. Αυτό είναι πολυτέλεια για πολλούς ανθρώπους, λόγω συνθηκών αλλά ίσως και λόγω επιλογών. Να έχω το δικαίωμα να ονειρεύομαι και να είμαι εντάξει με τον εαυτό μου, όχι με την έννοια της ενοχής και της ηθικής αλλά του να ζω συνειδητά. Να μην ξεχνάω και να ξέρω ποιος είμαι και ό,τι κάνω να προκύπτει από αυτό, που επίσης δεν είναι αυτονόητο. Όταν είσαι πιο μικρός η λέξη επιτυχία έχει μεγαλύτερη βαρύτητα για σένα και είσαι διατεθειμένος να κάνεις περισσότερους συμβιβασμούς και υποχωρήσεις για να έρθει, όμως και με τα παιδιά στην μπάντα καταλάβαμε πως ο μόνος δρόμος που αξίζει να περπατήσεις, είναι αυτός του να είσαι αληθινός με τον εαυτό σου. Αν είναι να έρθει αυτό το παραπάνω, θα ‘ρθει, αν όχι, πάλι καλώς αλλά αν δεν κάνεις αυτό που αγαπάς, όταν θα έρθει η επιτυχία πάλι δεν θα είσαι ευχαριστημένος και ευτυχισμένος. Το έχω δει να συμβαίνει πολλές φορές.

Είσαι τραγουδιστής, είσαι δημιουργός, πέρα από αυτό με τι ασχολείσαι στον ελεύθερο σου χρόνο, όταν υπάρχει;
Μου αρέσει πάρα πολύ να μαγειρεύω και να μαθαίνω για αυτό. Μου αρέσει γενικά να μαθαίνω πράγματα, οπότε ό,τι μου κεντρίσει το ενδιαφέρον θέλω να το προσεγγίσω, να το μάθω, να το κάνω, να διαβάσω σχετικά με αυτό. Μου αρέσουν πολύ και οι άλλες τέχνες. Μου αρέσει το σινεμά, το διάβασμα, οι βόλτες εδώ στην Παραλία στην Θεσσαλονίκη, που είναι κάτι που θα μου λείψει αν έρθω στην Αθήνα.



Άλκη θα θέλαμε να μας μιλήσεις λίγο για τα μελλοντικά σας σχέδια.
Νομίζω ότι όταν θα βγει η συνέντευξη θα είναι πλέον παρελθόν, όμως αυτήν τη στιγμή που την ηχογραφούμε, τις επόμενες μέρες κυκλοφορεί το τρίτο single από τον δίσκο και είναι το «Μάγισσα Νύχτα». Ένα τραγούδι από τον «Βασιλιά της μοναξιάς». Αυτήν την περίοδο γίνονται οι συζητήσεις και οι συμφωνίες για τις καλοκαιρινές συναυλίες οι οποίες ανακοινώνονται όπως όλα τα live μας στην σελίδα μας στο facebook. Το βασικό είναι να κάνουμε πράγματα που αγαπάμε και γουστάρουμε και να μας επιτρέπει να είμαστε πολύ δημιουργικοί.

Αυτό είναι πολύ σημαντικό που λες να κάνουμε πράγματα που αγαπάμε και γουστάρουμε γιατί κατά κάποιο τρόπο αυτή είναι και η ουσία της ζωής!
Ναι νομίζω πως στα σαράντα μου ή στα σαράντα παρά είμαι βέβαιος για αυτό. Ό,τι δεν βλέπεις είναι ό,τι δεν θέλεις να δεις ή δεν βρήκες ακόμα το θάρρος να το κάνεις. Γιατί πάντα το να κοιτάξεις τον καθρέπτη και την αλήθεια είναι δύσκολο. Επίσης καταλαβαίνεις τι δεν θέλεις να κάνεις, και αυτό είναι επίσης πολύ σημαντικό. Όταν το βρίσκεις όμως είναι πολύ όμορφο. Μπορεί το να κοιτάξεις και να καθαρίσεις τον καθρέπτη να είναι πολύ δύσκολο και επίπονο, αλλά όταν το κάνεις θα καταλάβεις ότι πραγματικά αξίζει τον κόπο.


Άλκη μας βρίσκεις απόλυτα σύμφωνους σε αυτό και γενικά αισθανόμαστε ότι έχουμε την ίδια φιλοσοφία, βλέπουμε κατά τον ίδιο τρόπο τη ζωή και αυτό επίσης είναι πολύ σημαντικό για εμάς στο Art Magazino. Χαιρόμαστε πάρα πολύ που είσαι το νέο Πρόσωπο του Μήνα. Σε ευχαριστούμε πάρα πολύ για την τιμή και την χαρά. Και ευχόμαστε πάντα επιτυχίες.
Και εγώ σας ευχαριστώ παιδιά για την τιμή και την χαρά.


Χρήσιμα links
Facebook Page: ekmektheband
Youtube Channel: ekmekthebandTV


Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε στις 20/5/2018
Ευχαριστούμε τον Άλκη Κανίδη, τους Εκμέκ και την Όγδοο Music για την ευγενική παραχώρηση των τραγουδιών
Επιμέλεια Παναγιώτης Πετρόπουλος, Γιώργος Λιναρίτης
© Art Magazino 2018

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.