Συνέντευξη του σκηνοθέτη Michael Seibel και της πρωταγωνίστριας Κατερίνας Γιαμαλή της εκπληκτικής παράστασης "Απόψε: Λόλα Μπλάου".
Η συνέντευξη πραγματοποιήθηκε την Κυριακή 4 Φεβρουαρίου 2018 στο θέατρο Tempus Verum - Εν Αθήναις λίγο πριν την έναρξης της Παράστασης.
H συνέντευξη αναπαράγεται αυτόματα στον player του Mixcloud.
Εάν δεν συμβαίνει αυτό, εναλλακτικά μπορείτε να την ακούσετε μέσω youtube.
Επιμέλεια Παναγιώτης Πετρόπουλος, Γιώργος Λιναρίτης © Art Magazino 2018
Πληροφορίες για την Παράσταση
ΑΠΟΨΕ: LOLA BLAU
Μιούζικαλ για μία ηθοποιό
του Georg Kreisler
ΚΑΘΕ ΚΥΡΙΑΚΗ ΣΤΙΣ 18:30 ΑΠΟ 21 ΙΑΝΟΥΑΡIOY
Μετά την περσινή καλλιτεχνική επιτυχία που είχε στο Δημοτικό Θέατρο «Απόλλων» της Πάτρας, στο Θέατρο «Αμαλία» της Θεσσαλονίκης και στο «Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης» στην Αθήνα, η παράσταση «Απόψε: Lola Blau», επαναλαμβάνεται και φέτος για δεύτερη χρονιά από τις 21 Ιανουαρίου στο Θέατρο Tempus Verum- Εν Αθήναις .
Το έργο «Aπόψε: Lola Blau» είναι μια καυστική σάτιρα γραμμένη από τον διάσημο Αυστριακό καμπαρετίστα Georg Kreisler το 1971, και παρουσιάστηκε για πρώτη φορά στις 17 Οκτωβρίου της ίδια χρονιάς στο μικρό Θέατρο του προαστίου Josefstadt της Βιέννης.
Ένα εξαιρετικό όχημα για μία σόλο ηθοποιό/τραγουδίστρια, που έχει να κάνει με την καριέρα μιας νεαρής Εβραίας ηθοποιού, που ξεκινά στη Βιέννη το 1938, λίγες στιγμές πριν την προσάρτηση της Αυστρίας στο Γ΄ Ράιχ. Την παρακολουθεί από την Ελβετία μέχρι την Αμερική, στην πραγματοποίηση του ονείρου της να γίνει διεθνής σταρ, αλλά και την συνειδητοποίηση της ψευδαίσθησης και την συντετριμμένη επιστροφή της στη μεταπολεμική Βιέννη, για να ανακαλύψει ότι οι άνθρωποι δεν αλλάζουν ποτέ.
Η ιστορία ξεδιπλώνεται μέσα από 20 τραγούδια τύπου- καμπαρέ, σε πολλές διαφορετικές διαθέσεις από δεξιοτεχνική κωμωδία μέχρι τραγωδία. Τραχιά σκετς, πολιτικά αστεία και τραγούδια προσφέρουν ποικίλες μορφές διασκέδασης με κοινό χαρακτηριστικό ένα ξάφνιασμα ειρωνείας που συχνά ακολουθείται από μια γερή γροθιά στο στομάχι.
Τα ιστορικά γεγονότα διαμορφώνονται αριστοτεχνικά, μ’ έναν φρέσκο τρόπο προσιτό σε κάθε κοινό και σε οποιαδήποτε γενιά.
Η παράσταση περιλαμβάνει video που σχολιάζουν τα γεγονότα της εποχής εκείνης, αλλά και video με σημερινές αντιστοιχίες.
Η πρώτη παράσταση του έργου στην Ελλάδα δόθηκε τον Φεβρουάριο του 2008 στο Νέο Ελληνικό θέατρο με τίτλο « Η ξένη, το musical του Georg Kreisler “Heute Abend Lola Blau” σε μετάφραση – σκηνοθεσία Μίρκας Γεμεντζάκη και απόδοση στίχων Ρηνιώς Κυριαζή.
Συντελεστές
Μετάφραση: Κοραλία Σωτηριάδου
Απόδοση στίχων τραγουδιών: Κατερίνα Γιαμαλή – Κοραλία Σωτηριάδου
Σκηνοθεσία: Michael Seibel
Σκηνικά - Κοστούμια: Λαμπρινή Καρδαρά
Επιμέλεια κίνησης: Όλγα Σπυράκη
Φωτισμοί: Αντώνης Παναγιωτόπουλος
Video: Χρήστος Καρτέρης
Επί σκηνής:
Lola Blau: Κατερίνα Γιαμαλή
Πιάνο: Τάσος Σπηλιωτόπουλος
Φωνές
Θυρωρός (Κος Νόβακ): Δημήτρης Λάλος
Ξενοδόχος (Κος Φίνι): Χρήστος Σαπουντζής
Σιδηροδρομικός: Α.Π Βαγιανός
Jack Wood,Κονφερασιέ: Γρηγόρης Σταμούλης
Κος Μπέργκερ: Κώστας Καζάκος
Εκφωνητής Δελτίου Ειδήσεων: Βαγγέλης Χαλκιαδάκης
Κος Σμίτ: Michael Seibel
Παραστάσεις
Κάθε Κυριακή στις 18:30
Τιμές Εισιτηρίων : Γενική είσοδος 10,00€, φοιτητικό, ανέργων 8,00€.
ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ & ΚΡΑΤΗΣΕΙΣ:
ΘΕΑΤΡΟ TEMPUS VERUM- EN ΑΘΗΝΑΙΣ
ΙΑΚΧΟΥ 19 - ΓΚΑΖΙ
Τηλ: 2103425170
Το Art Magazino είδε την παράσταση και ο Παναγιώτης Πετρόπουλος έχει γράψει την άποψη του.
Από χθες το βράδυ σκεφτόμουν αν θα πρέπει ή όχι να γράψω κάτι. Είδα την τελευταία παράσταση, της Κυριακής 7 Μαϊου. Όμως άκουγα στους διαδρόμους του Ιδρύματος Μ. Κακογιάννη συντελεστές να λένε ότι τελείωσε τον πρώτο της κύκλο η παράσταση αυτή, το επιβεβαίωσα αυτό και την επόμενη μέρα. Από την άλλη όμως, έστω ότι ήταν αυτή η τελευταία δεν θα έπρεπε να το μοιραστώ μαζί σας; Νομίζω πως ναι, πρέπει να το μοιραστώ!
Αναρωτιέμαι λοιπόν, τι είδους συναίσθημα μπορεί να μεταδόσει μία καλή παράσταση στον θεατή; Τι μπορεί να πετύχει; Να τον διασκεδάσει; Να τον συγκινήσει; Να τον ταξιδέψει; Να τον ψυχαγωγήσει; Να τον προβληματίσει; Να του ανοίξει ορίζοντες; Τι απ'όλα; Συνήθως όταν μία παράσταση καταφέρνει να μας δώσει κάτι απ'όλα αυτά τότε είμαστε ευτυχισμένοι. Και ναι εκεί το θέατρο έχει πετύχει τον σκοπό του. Τι συμβαίνει όμως όταν μία παράσταση, ένα θεατρικό έργο τα καταφέρνει όλα αυτά μαζί; Τότε μιλάμε για μαγεία! Και αυτό συνέβηκε αυτό χθες σε μένα! Και όχι μόνο σε μένα, πιστεύω και στους εκατοντάδες που μοιραστήκαμε αυτή τη μυσταγωγία και τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να το περιγράψουν.
"Μιούσικαλ για μία ηθοποιό και έναν πιανίστα" διάβασα και πήγα. Όχι δεν είναι κάτι τέτοιο, είναι κάτι άλλο! Κάτι πολύ παραπάνω από αυτό. Καταρχήν δεν αισθάνθηκα ούτε δευτερόλεπτο ότι ήταν δύο άνθρωποι στη σκηνή. Η Κατερίνα Γιαμαλή που ενσαρκώνει τη Λόλα Μπλάου είναι ONE WOMAN SHOW. Θεατρίνα, Αρτίστα, κωμικός, τραγωδός, όλα αυτά μαζί. Αέρινη, μοναδική, υπέροχη, εξαιρετική! Θεά! Να ένας όρος που βρήκε επιτέλους να ταιριάξει δίπλα σε ένα όνομα. Η Κατερίνα Γιαμαλή είναι Θεά! Και τέλος, δεν έχεις να πεις τίποτα άλλο!
Δεύτερον η μεταφορά και η ατμόσφαιρα της περιόδου του τέλους του μεσοπολέμου και αρχή του ΒΠΠ είναι μοναδική. Επιτέλους είδαμε τι εστί καμπαρέ, γιατί οι περισσότεροι στην Ελλάδα έχουν κάτι άλλο στο μυαλό τους! Είναι το θέατρο ή η μουσική σκηνή που γίνεται σάτυρα! Αυτό είναι το καμπαρέ!
Ο εξαιρετικός πιανίστας Τάσος Σπηλιωτόπουλος συνόδεψε μοναδικά τη Λόλα!
Δεν έχω λόγια για τα σκηνικά και τα κουστούμια της Λαμπρινής Καρδαρά, όπως και για τους φωτισμούς του Αντώνη Παναγιωτόπουλου και τα τόσο καίρια video του Χρήστου Καρτέρη. Επίσης οι ηθοποιοί που ακούγονται Δημήτρης Λάλος, Χρήστος Σαπουντζής, Α.Π Βαγιανός, Γρηγόρης Σταμούλης, Κώστας Καζάκος, Βαγγέλης Χαλκιαδάκης και Michael Seibel είναι καθόλα υπέροχοι.
Τέλος η σκηνοθεσία του Michael Seibel, δυναμική, ακριβής και αυτό που λέμε στα αγγλικά to the point. Η προσέγγιση του στην προσωπικότητα της Λόλας είναι καθηλωτική!
Ένα μεγάλο, ένα τεράστιο μπράβο σε όλους τους συντελεστές της παράστασης, κυρίως όμως στη μεγάλη ηθοποιό μας, Κατερίνα Γιαμαλή! Σας ευχαριστώ από καρδιάς όλους και κάθε έναν χωριστά για ό,τι προσφέρατε στον θεατή."
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.