Τετάρτη 15 Φεβρουαρίου 2017

Ο Ang Lee σκηνοθετεί την Πέμη Ζούνη στον μονόλογο “…και Ιουλιέτα”!!!


Ο Ang Lee σκηνοθετεί τον θεατρικό μονόλογο του Άκη Δήμου «…και Ιουλιέτα», με την Πέμη Ζούνη, στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε μια μοναδική εμπειρία 3D Live Theater. 
Πρόκειται για μια παράσταση που συνδυάζει την τεχνολογία αιχμής, τις καινοτόμες εφαρμογές και την πρωτοποριακή προσέγγιση ενός κλασικού, πλέον, θεατρικού μονολόγου, που γίνεται ένα 3D digital drama τόσο ιδιαίτερο και προκλητικό, που λίγο θυμίζει όσα έχουμε δει εώς σήμερα στη σκηνή. Μέσα από ψηφιακώς κατασκευασμένα τρισδιάστατα περιβάλλοντα, μια νέα προσέγγιση του θεάτρου κάνει την εμφάνισή της, μετασχηματίζοντας τη θεατρική πράξη σε ένα οπτικοακουστικό διαδραστικό ταξίδι που εντυπωσιάζει και σίγουρα ξαφνιάζει. Ο βραβευμένος με Όσκαρ σκηνοθέτης  Ανγκ Λη σκηνοθετεί το θεατρικό μονόλογο του Άκη Δήμου «…και Ιουλιέτα», με την Πέμη Ζούνη, στο Θέατρο του Ιδρύματος Μιχάλης Κακογιάννης, σε μια μοναδική εμπειρία 3D Live Theater. 



 Tο έργο ανέβηκε για πρώτη φορά στην Ελλάδα πριν από 16 χρόνια και καθιέρωσε τον δημιουργό του ως έναν από τους σημαντικότερους έλληνες θεατρικούς συγγραφείς της νεότερης γενιάς. Στην εκδοχή του Άκη Δήμου βρίσκουμε την Ιουλιέτα μόνη στο σπίτι της. Δεν υπάρχει Ρωμαίος, δεν υπάρχει κανείς. Μιλά σε ένα φανταστικό επισκέπτη για τη ζωή της, τον έρωτα, τη γυναικεία φύση. Μια Ιουλιέτα κουλουριασμένη, ακίνητη, ξεχασμένη – απομεινάρι της πιο ένδοξης ερωτικής ιστορίας που γράφτηκε ποτέ - θυμάται, στοχάζεται και προβλέπει, προειδοποιεί και αποκαλύπτει, μετέχοντας ακούσια σε μια μυσταγωγία της ανθρώπινης ύπαρξης. Η Ιουλιέτα, όπως το περιγράφει ο συγγραφέας, «όταν μιλάει, δεν αισθάνεται, προσπαθεί να επαναλάβει τα παλιότερα αισθήματά της, να εκβιάσει τη μνήμη της για να γίνει παρόν, ενώ ξέρει πως κάτι τέτοιο είναι αδύνατο. Σαν να ξεκλειδώνει ένα σεντούκι: από εκεί ανασύρει (από τα βάθη των αισθήσεών της) μια λησμονημένη τρυφερότητα, σκονισμένα αγγίγματα, χνούδια φιλιών - τα ράκη του έρωτά της»
Ο θεατής εισάγεται στο μαγικό κόσμο που φτιάχνει ο Ang Lee με τις πολυδιάστατες μεταμορφώσεις του χωρίς, όμως, να χάνει τίποτα από την ίδια την ουσία της παράστασης, που είναι και παραμένει πάντα ο λόγος και η ερμηνεία. Για να εξασφαλιστούν οι τεχνικές απαιτήσεις της παράστασης του Ang Lee, σκηνοθέτη που θεωρείται πρωτοπόρος και έχει συνδέσει το όνομά του με τις τελευταίες εξελίξεις της ψηφιακής τεχνολογίας, ιδιαίτερα με την τελευταία ταινία του, χρειάστηκαν υπερευαίσθητοι και ευέλικτοι προβολείς και φακοί υψηλής ευκρίνειας που μεταφέρθηκαν από το εξωτερικό, κατάλληλοι να στείλουν το φως από τις πιο ακραίες γωνίες και να δώσουν στην παράσταση τις πιο πιστές και ζωντανές εικόνες. Για την παράσταση χρειάστηκε επίσης να εργαστεί ομάδα ειδικών πάνω στην ψηφιακή σκηνογραφία, το 3D modeling, texturing και animation καθώς και στο 3D mapping projection.
Χρειάστηκαν μήνες δοκιμών μέσω skype και εβδομάδες on line τεχνικών προσαρμογών πριν από την άφιξη του διάσημου σκηνοθέτη στην Ελλάδα, για να επιτευχθεί η σύγκλιση πολλών και διαφορετικών ειδικοτήτων στις απαιτήσεις ενός τόσο ξεχωριστού εγχειρήματος. Χρειάστηκε, επίσης, φαντασία και εφευρετικότητα, υπομονή και επιμονή στη λεπτομέρεια για να μπορέσει ο θεατής να απολαύσει το θέατρο και ως μια νέα εμπειρία στον θαυμαστό κόσμο της ψηφιακής πραγματικότητας.



 O Ανγκ Λη έχει βραβευθεί με δύο Όσκαρ Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τις ταινίες «Το μυστικό του Brokeback Mountain» (2005) και «Η ζωή του Πι» (2012), με Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας για την ταινία «Τίγρης και Δράκος» (2000), με το Βραβείο Directors Guild of America Καλύτερης Σκηνοθεσίας για τις ταινίες «Τίγρης και Δράκος» και  «Το μυστικό του Brokeback Mountain», με Χρυσές Σφαίρες Καλύτερης Δραματικής ταινίας και Σκηνοθεσίας για «Το μυστικό του Brokeback Mountain», με Χρυσό Λιοντάρι στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου της Βενετίας για την ταινία «Προσοχή, Πόθος» (2007), με Βραβείο Καλύτερης Ταινίας και Σκηνοθεσίας από το National Board of Review και υποψηφιότητα για Όσκαρ Καλύτερης Ταινίας για την ταινία «Λογική και Ευαισθησία» (1995), ενώ δύο ακόμα ταινίες του, το «Γαμήλιο Πάρτυ» (1993) και «Φαϊ, ποτό, αρσενικό, θηλυκό»(1994) ήταν υποψήφιες για Όσκαρ Καλύτερης Ξενόγλωσσης Ταινίας.

Συντελεστές της παράστασης:

Κείμενο:  Άκης Δήμου
Σκηνοθεσία: Ang Lee
Ιουλιέτα:  Πέμη Ζούνη
Μουσική:   Θοδωρής Οικονόμου
Stage Design, Digital scenography, Art Direction: Βίκη Μπέτσου
3D modeling, texturing & animation: Γιώργος Φαραζής, Χρήστος Μπουραντάς, Νίκος Ραδαίος, Γιώργος Ζήτης, Τάσσος Κατσίκας, Μαργαρίτα Σιμοπούλου
Προγραμματιστικά περιβάλλοντα εικόνας: Άγγελος Φλώρος
Φωτισμοί: Λευτέρης Παυλόπουλος
Κοστούμια: Λουκία
Επιμέλεια σκηνικών στοιχείων: Έβελυν Σιούπη
Κατασκευή σκηνικών: Θανάσης Θαλασσινός
Φωτογράφηση πρόβας-παράστασης: Γεωργία Σιέττου - Στέλιος Δανιήλ
                                 
Ίδρυμα Μιχάλης Κακογιάννης
Πειραιώς 206, Ταύρος
Τηλ. 210 3418550

Παραστάσεις: Παρασκευή 30 Δεκεμβρίου 2016 - Κυριακή 5 Μαρτίου 2017

Ημέρες και ώρες παραστάσεων: Κάθε Σάββατο στις 19:00 & Κυριακή στις 20:00

Διάρκεια παράστασης: 58’ (χωρίς διάλειμμα)

Τιμές εισιτηρίων:

Γενική είσοδος 25 €, Μειωμένο 15 €


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Σημείωση: Μόνο ένα μέλος αυτού του ιστολογίου μπορεί να αναρτήσει σχόλιο.